Hát igen! Mint ahogy a cím is utal rá, igenis van élet a Windows után. Nem is akármilyen!
Engedjétek meg hogy bemutatkozzam.
Zsebtyson vagyok, egyenlőre még 39 éves, foglalkozásom szerint Pék. Van egy 2,5 éves Lányom (Ő már a Linux-ot tanulja!) úgy is mondhatnám, ő ad értelmet az életemnek elsősorban! És van egy nagyszerű párom (Ő is ismerkedik már a Linuxszal) ő többek közt a gyomromat tartja karban, jobbnál jobb kajákkal.
Röviden arrol hogy mi hozott ide, a Linux-os világba (Opensource).
2006 év végén napvilágot látott a hír, miszerint 2007 év elején Megjelenik a Windows Vista. Ennek nagyon megörültem, lévén akkor még hithű Windows felhasználó. Nosza gyorsan utána is néztem mit tud majd ez a Oprendszer. És ekkor ért az első pofon! MI AZ HOGY ILYEN ERŐS VAS KELL HOZZÁ? MIRE FÖL FOGLAL EL 9GB LEMEZTERÜLETET, MIKOR MÉG SEMILYEN PROGRAM NINCS HOZZÁ FELTELEPÍTVE? Mindjárt ezek a kérdések merültek fel bennem. Aztán egy hét múlva olvasom a következőket:Különböző DRM eszközök lesznek beépítve, a különböző multimédiás tartalmak ellenörzése céljából. No ez verte ki végleg a biztosítékot! MI JOGON TELEPÍTENEK AZ ÉN SZÁMITÓGÉPEMRE KÜLÖNFÉLE JELENTŐ ESZKÖZÖKET, ÉS KORLÁTOZÁSOKAT! ÉN AZÉRT VETTEM A GÉPEMET, HOGY HASZNÁLJAM SZABADON, KORLÁTOZÁSOK NÉLKÜL, ARRA AMIRE ÉN AKAROM! És itt jött el a pillanat hogy utánanéztem milyen alternatívák vannak OPrendszer téren. Egy hét alatt kipróbáltam kb 10 Linux disztribúciót, de mindegyikkel volt valami bajom, ami megakadájozott abban hogy véglegesitsem a gépemen. Közben arra az elhatározásra jutottam, hogy mindent el fogok követni lehetőségeimen belűl, hogy népszerűsitsem a Linux-ot mint alternatív Operációs rendszert(A LINUX NEM WINDOWS) ezért elindítottam életem első weboldalát, Happy Linux néven. A második héten, véletlenül rátaláltam a PCLinuxOS angolnyelvű oldalára, és letöltöttem az onnan elérhető Live cd-s verziót. Ezt kiírva, és bebootoltatva, a legynagyobb megdöbbenésemre, kezelte az összes multimédia formátumot, beleértve a wines médiákat is, és még a felülete is szép volt. Rögtön tudtam hogy ez lesz az én distróm! Ezek után elkezdtem keresni hozzá a honosításokat, és legnagyobb örömömre, megtaláltam hopparz-t, és lisovszki-t amint épp tagokat keresnek az új Magyar supporthoz. Hát csatlakoztam hozzájuk. Aztán 2007 Szeptemberétöl engem kértek fel a support oldal Webmesterének. Örömmel válaltam, de ugyanakkor tudtam azt is, hogy nem lesz egyszerű a nullárol elindítani egy támogató Weboldalt. És ma már mondhatom, hogy lassan elfogadott lett a hazai Linux-os körökben.
Az itteni tapasztalatokat leszűrve, arra a következtetésre jutottam, hogy szükséges egy álltalános Linux-os fórum elindítása, ahol baráti hangvétel uralkodik, és egy kiváló közösség kezd kialakulni. Ő lett a Linux Empire fórum!
Nos tehát ennyi röviden a megérkezésem története az opensource világába!
Az itteni blogban írni fogok mindenről ami segíti a kezdő felhasználókat eligazodni a Linux fantasztikus világában.

Tehát ne feledd:LINUXRA MAGYAR!

A bejegyzés trackback címe:

https://pclinuxos.blog.hu/api/trackback/id/tr86342073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olasz Sándor 2008.02.16. 21:22:48

Nos, lehet véleményezni....

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.02.17. 19:56:33

Linux família, ez tetszik. :)
Azt hiszem, hogy aki egyszer is igazán belemászott a Linux világába, az onnan már nem nagyon fog, és nem is nagyon akar kimászni.
Bevallom szégyenszemre még nem próbáltam a PCLinuxOS-t, pedig már majd 1,5 év Linuxozok. Talán ebben az évben erre is sor kerül, elvégre az egyik legnépszerűbb disztró (ha nem a legnépszerűbb).
A neve pl. nagyon tetszik, minden benne van, hogy PC, hogy Linux, és, hogy a Linux egy operációs rendszer.
A LinuxEmpire-t nem ismerem, de azt hiszem gyakran be fogok nézni oda. Ja és lett egy RSS olvasód is már. ;)
További sok sikert!

Mac_tért 2008.02.22. 10:05:54

Sziasztok!

Gratula a disztróhoz és a fordításhoz! Az apám laptopjára tettem fel, és nálam is az első disztró, amelyik MINDENT KEZEL...!
Illetve egy USB-s Logitech WebCam-ot nem tudtam még életre hívni, de még csak 6 órája van fenn... :)
További sok sikert kívánok!

ikszman 2014.04.20. 09:25:25

@Olasz Sándor: Szervusz Sándor.

Mostanság LM-et használok de jópárszor és most is :) próbálgatom a pclost. Kezdek rájönni, hogy valójában jobb mint a többi. Nekem főleg az tetsztik ahogy a drivereket automatikusan kezelni tudja. Nem kell hegesztgetni! :) A honosítással volnának gondjaim inkább. Ebben kérném a segítségedet. Hogyan kezdjek hozzá? A launchpad.net oldalon nem találom. Illetve nem tudom miért nem férek hozzá. Tudsz esetleg más lehetőséget? Minden jót kívánok. Karesz.
süti beállítások módosítása